Fotografie prodávají

Fotografie prodávají

Umíte si představit svět bez fotek? Popřípadě bez fotek a videí? Jak byste prodávali své kurzy a produkty? Protože dnes, je pro nás fotografie samozřejmostí, občas podceňujeme její prodejní sílu.

Váš produkt i vás samotné by měla reprezentovat kvalitní fotografie.

Kvalitní fotografie je ostrá. To znamená, že jasně rozeznáte jak produkt nebo jak vy vypadáte.

Sami se vžijte do role klienta a představte si, že si vybíráte dovolenou a nebo produkt. Jak chcete, aby bylo místo nebo věc prezentováno?

Co již víme z jiného článku je, že si nemůžete jen tak vzít fotografie a dát si je na web. Jak je to přesně s autorskými právy se můžete dočíst zde.

Jako první si musíte říci, kam mají fotografie přijít. Jestli jsou určené pro web nebo pro sociální sítě. Sociální sítě, na rozdíl od webu snesou horší kvalitu fotografií. Proto pro sociální sítě můžete využít k propagaci i fotografie od klientů. Návštěvníci webu, však horší kvalitu nepromíjejí, chtějí vidět a dostat to nejlepší.

Jak tedy fotografie získat?

Než začnete přemýšlet nad variantami, rozhodněte kolik peněz do fotografií chcete investovat. A podle rozpočtu vybrat nejlepší možnost. Uvědomte si, ale že fotografie prodávají a někdy špatně zvolená fotografie může znamenat méně objednávek.

Projedeme si pár příkladů. I s názornými ukázkami. Představte si, že máte restauraci.

Můžete to vyfotit sami. Ano je to možnost. Nemusíte být školený fotograf, aby se vám povedla kvalitní fotografie. Dokonce to zvládnete i telefonem. Stačí nápad, dobré světlo a přidání filtrů.

Fotografie získáte od dodavatele.
Pokud přeprodáváte zboží, někteří dodavatelé vám dovolí používat jejich fotografie. Do začátku, to bývá dobrá možnost.

Fotografie od zákazníků.
Pro sociální sítě jsou vhodné i fotografie od klientů, jak daný produkt používají. Lidé rádi vědí jak produkt vypadá bez retuší v reálném životě, ale pozor, jen jako doplněk k marketingu. Na webu musí být prezentace kvalitní.

Pokud se rozhodnete fotografie používat vlastní nebo od klientů, nezapomínejte je upravit. Stačí chvilka a fotografie mohou být velmi rozdílné. Pokud znáte instagram, tak ten vám sám nabídne možnost vylepšení. Některé telefony to také zvládají.

Fotobanky

Ve fotobankách naleznete mnoho fotografií a mnohé fotografie lze získat i zadarmo. Jen si zkontrolujte, zda jsou fotografie určené ke komerčnímu využití. Popřípadě, tam naleznete fotografie za zlomek ceny než od fotografa. Jen se vám může stát, že fotografie již používá někdo jiný.

Objednejte si fotografa

Nejlepší řešení je zajistit si vlastního fotografa, který vám podle vašich představ doporučí postup a odevzdá kvalitní práci. Nestane se vám tak, že fotografie používá již někdo jiný.

V našem příkladu restaurace, může jídlo vypadat takto.

Pozor není fotograf jako fotograf. Pokud jste byli se svým dítětem u fotografa a byli jste s ním spokojeni, neznamená to, že odvede stejně dobrou práci při focení interiérů nebo jídla. Každý fotograf se specializuje podle oborů a proto si vybírejte fotografa podle jeho portfolia.

Jak vidíte možností, jak si zajistit fotografie je mnoho, ale mějte na paměti, že čím lepší fotka, tím je větší pravděpodobnost, že se vám produkt bude lépe prodávat. Přejeme šťastnou volbu.

Ilustrační fotografie: Jiří Lízler

Káťa s radostí pečuje o společensky prospěšný spolek MioWeb Pomáhá. Baví ji předávat nejen své zkušenosti těm, kterým mohou zásadním způsobem pozitivně ovlivnit život. Sociální přínos je pro ni podmínkou v projektech, kde je aktivní. Žije dle hesla Willa Smithe: „Pokud nečiníš život druhého lepším, plýtváš svým časem.“

Nový článek každý lichý týden v úterý v 15.00

Nechcete se připravit o novinky na našem blogu? Vložte svůj e-mail a jakmile se zde objeví nový článek, pošleme vám na něj odkaz e-mailem.

  • STÁHNĚTE SI INSPIRUJÍCÍ PŘÍBĚHY S TIPY, JAK SE DÁ VYDĚLÁVAT Z DOMU

  • NEJNOVĚJŠÍ PŘÍSPĚVKY
  • Podělte se o svou cestu k online podnikání a inspirujte ostatní...