Remarketing, co to je a kdy ho použít

Remarketing, co to je a kdy ho použít

Máte web nebo třeba blog a přirozeně pak hledáte způsoby, jak lidi na web přivést? Zpravidla využíváte reklamu – na Youtube, na Facebooku i na Googlu. Tím dostanete lidi na web, ale oni ihned nenakoupí. Ptáte se, jak podpořit prodej lidem, kteří už projevili zájem o to, co nabízíte? Zkoušeli jste je přivést na web znovu? Líbí se vám tato možnost, ale nevíte jak?

Odpovědí je remarketing.

Remarketing, někdy také zvaný retargeting, je ve zkratce způsob cílení reklamy na lidi, kteří váš web již navštívili.

To znamená, že reklama se ukáže jen člověku, který již na vašem webu byl a měl zájem se na něj podívat, z nějakého důvodu však nenakoupil. Důvodů může být více – cena, zvažování možností apod. Remarketingem můžete cílit i na ty, kteří zboží vložili do košíku, ale neprovedli objednávku. Ano, i toto je možné. A mělo by vám to pomoci k získání klientů zpět.

Všimli jste si, že když navštívíte nějaký web, občas se stává, že vás poté jakoby pronásleduje po celém internetu? Na Facebooku, Youtube a dokonce i na jiných webech? Někdy vám to může připadat otravné. Ale na druhou stranu si značku zapamatujete a vryje se vám do paměti. Ano, tohle je remarketing.

Jak to přesně funguje?

Abyste zjistili, že daná osoba byla na webu, potřebujete k tomu tyto návštěvy měřit. K tomu se používá nejčastěji Google Analytics. Jeho kód si vložíte do stránek a on za vás návštěvnosti hlídá. Pokud máte webové stránky u MioWebu, pak vás navede jednoduchá nápověda a pár kliky si kód na web vložíte. Chcete-li si to vyzkoušet, nabízí pro vás MioWeb 14 denní verzi zdarma zde.

Při návštěvě klienta na webu se pak do jeho počítače uloží informace o návštěvě webu, stejně jako se uloží do vašeho seznamu návštěvníků. Díky těmto informacím jednoduše zacílíte reklamu na googlu.  Podobně funguje Facebook. Pomocí Facebook pixels vytvoříte kód, který je propojený s webovými stránkami. Facebook poté sbírá informace o návštěvnících a díky tomu si vytvoříte publikum, na které jednoduše zacílíte reklamu.

Kdy můžu remarketing použít?

  • Když jste vložili na web nové zboží a chcete ho ukázat.
  • Když si přejete přivést lidi, kteří nenakoupili, znovu na web.
  • Když lidé vložili zboží do košíku, ale neobjednali – nabídnout jim tak nějakou slevu nebo motivaci k nákupu.
  • Můžete se po určité době připomenout lidem s novým nákupem.
  • Když chcete budovat povědomí o značce – připomínat lidem, že jste na trhu.

Dále je vhodné zapojit i e-mail marketing. Jak přesně na to se můžete dočíst zde. 

Výhod má remarketing hned několik. Jednak cílíte na klienty, kteří již jednou projevili zájem. To znamená, že cílení je jednodušší. Dále reklamy pro remarketing jsou levnější, protože platíte jen za proklik, ne za zobrazení.

Pokud váháte, zda platit reklamu, pak tato možnost reklamy se rozhodně vyplatí. Nemusíte ihned utrácet statisíce, stačí pár set korun a uvidíte, zda se vám reklama vyplatila. Hodně štěstí s tvorbou reklam.

Káťa s radostí pečuje o společensky prospěšný spolek MioWeb Pomáhá. Baví ji předávat nejen své zkušenosti těm, kterým mohou zásadním způsobem pozitivně ovlivnit život. Sociální přínos je pro ni podmínkou v projektech, kde je aktivní. Žije dle hesla Willa Smithe: „Pokud nečiníš život druhého lepším, plýtváš svým časem.“

Nový článek každý lichý týden v úterý v 15.00

Nechcete se připravit o novinky na našem blogu? Vložte svůj e-mail a jakmile se zde objeví nový článek, pošleme vám na něj odkaz e-mailem.

  • STÁHNĚTE SI INSPIRUJÍCÍ PŘÍBĚHY S TIPY, JAK SE DÁ VYDĚLÁVAT Z DOMU

  • NEJNOVĚJŠÍ PŘÍSPĚVKY
  • Podělte se o svou cestu k online podnikání a inspirujte ostatní...