Jak napsat a prodat e-book

Jak napsat a prodat e-book

Bylo nebo je napsání e-booku jedním z vašich cílů pro letošní rok? Nebo zatím jen přemýšlíte, zda e-book napsat?

Napsání e-booku vám umožňuje oslovení potenciálních klientů nebo zákazníků. Vybudovat si jméno v oboru díky sdílení zkušeností a znalostí. Kromě toho můžete e-book dávat ke stažení zdarma nebo výměnou za e-mail, ale také jej prodávat. Je na vás, jak chcete e-book neboli elektronickou knihu šířit a jaká jsou vaše očekávání.

Rozdíl mezi e-bookem a tištěnou knihou je jen ve formě publikace. Většinou jsme zvyklí číst knihy v tištěné podobě. Ale mít e-book například ve formátu pdf je stále rozšířenější formou knihy.

Výhodou e-knihy jsou její malé, prakticky nulové náklady. Pokud máte k dispozici počítač nebo telefon či tablet, jste schopni knihu napsat a distribuovat.

S tím, jaká jsou vaše očekávání, také souvisí o čem bude psát. Proto je dobré si na počátku ujasnit, jakou formou budete e-book propagovat a co za to chcete. Chcete ukázat, co umíte a udělat si jméno v oboru? Chcete vyprávět svůj příběh? Nebo napsat román? Potřebujete jen šíření svého jména nebo očekáváte, že díky tomu získáte cennou komoditu, e-mail, se kterým následně budete pracovat v e-mail marketingu? A pokusíte se proměnit neznámou osobu na kupujícího a spokojeného zákazníka?

Když máte toto ujasněné, měli byste vědět, pro koho píšete. Píšete pro odborníky v oboru nebo pro laiky či širokou veřejnost? Určením čtenáře si vybavíte konkrétní postavu, pro kterou píšete, usnadní vám to práci a váš e-book se stane čtivějším. Rozdíl mezi psaním pro odborníka a veřejnost je hlavně v použití odborných výrazů, které u odborníků považujete za známé. Ale pokud byste výrazy použili bez vysvětlování pro veřejnost, je možné, že tomu čtenář nebude rozumět a knihu odloží. A publikace nebude mít takový úspěch, jaký byste mohli očekávat.

Nápad, to je to hlavní, oč tu běží. O čem bude psát, co bude vaše téma? Téma knihy by se mělo vejít do popisu jedné věty. Z této věty by mělo být jasné, o čem je celá kniha.

A pak se vrhněte na obsah.

Obsah neboli hesla, témata, která by se v knize měla objevit a dále je budete rozvíjet a popisovat či vysvětlovat. Nechte si nějaký čas pro promyšlení obsahu a nebojte se témata přidávat podle toho, jak se bude kniha vyvíjet. Rozhodně si nezapomeňte psát poznámky. Protože nejhorší, co se vám může stát je, že na to zapomenete.

Pro každé psaní si vyhraďte nerušené místo a vyhraďte si čas jen pro sebe. Pokuste se být nerušeni alespoň 30 minut v kuse, abyste měli čas se odreagovat a upustit od dalších myšlenek a plně se soustředit na psaní.

Jak napsat celou knihu?

Trik je v tom psát po malých částech. Protože již většina z vás má web, na který píše články (pokud nemáte, vyzkoušejte si vytvoření webu zdarma na 14 dní na mioweb.cz), aby vás nezachvátila panika, vemte si jedno téma z obsahu, o kterém budete psát, například o sobě, jak jste se dostali k podnikání, atd. Až ho zpracujete, postupujte dále. A tak složíte e-book z krátkých článků, které propojíte svými myšlenkami. Název knihy a poděkování si nechte na konec jako pomyslnou třešničku na dortu.

Psaní e-booků je dost podobné jako psaní blogových článků. E-booky se liší jen obsahem, zpracování je podobné, můžete upravovat text, přidávat ilustrace a fotky, ale u e-booku jde především o obsah.

Po napsání knihy následuje ta těžší část a tou je distribuce a prodej. Prodejem myslím i výměnu za e-maily. MioWeb je pro prodej e-booku zařízen, resp. pro propojení s formulářem pro jeho stažení nebo prodej, který si vytvoříte v příslušných aplikacích pro to určených. Vyzkoušejte např. SmartEmailingFAPI. Jak si správně  nastavit zasílání e-mailů, aby vše fungovalo na 100%, se dočtete zde.

Jak tedy dostat e-book do světa?

Jednak jej můžete poskytovat návštěvníkům webu pomocí pop-up oken, které má MioWeb v nastavení webu. Stávajícím klientům můžete zaslat e-mail o tom, že vyšel nový e-book. Silnou platformou pro propagaci mohou být sociální sítě, především Facebook. Vaše stránka může nabízet e-book ke stažení a sdílením se to dostane mezi lidi. Pokud opravdu chcete pojmout propagaci ve velkém, je možnost si zaplatit na Facebooku placenou reklamu.

A následně můžete využít affiliate partnery k nasdílení knihy. Toto se v začátcích podnikání často opomíjí. Najdete partnery, influencery s podobnou skupinou sledujících a potencionálních klientů a domluvíte si spolupráci.

Nezapomínejte se inspirovat. Pokud chcete napsat dobrý e-book a dobře ho zviditelnit, inspirujte se u ostatních. Stáhněte si e-booky, které vás osloví svým vzhledem a informacemi a čerpejte. Nemluvíme o kopírování, ale inspiraci. Neboť to nejlepší vždy vzešlo ze skvělé inspirace.

Káťa s radostí pečuje o společensky prospěšný spolek MioWeb Pomáhá. Baví ji předávat nejen své zkušenosti těm, kterým mohou zásadním způsobem pozitivně ovlivnit život. Sociální přínos je pro ni podmínkou v projektech, kde je aktivní. Žije dle hesla Willa Smithe: „Pokud nečiníš život druhého lepším, plýtváš svým časem.“

Nový článek každý lichý týden v úterý v 15.00

Nechcete se připravit o novinky na našem blogu? Vložte svůj e-mail a jakmile se zde objeví nový článek, pošleme vám na něj odkaz e-mailem.

  • STÁHNĚTE SI INSPIRUJÍCÍ PŘÍBĚHY S TIPY, JAK SE DÁ VYDĚLÁVAT Z DOMU

  • NEJNOVĚJŠÍ PŘÍSPĚVKY
  • Podělte se o svou cestu k online podnikání a inspirujte ostatní...