Nejen v podnikání, ale i v životě je důležité mít určené cíle, vědět kam jdeme a proč. V průběhu času je vhodné se zastavit a podívat se, zda jdeme směrem, který jsme si určili, případně si udělat jakousi revizi a nastavit nový směr a cíl nebo stávající upravit. Jak si nastavit cíle správně, aby fungovaly a abyste nepřišli o nadšení z jejich plnění?
Protože jsme zaměřeni na podnikání, pojďme se podívat, jak si nastavit podnikatelské cíle.
Vyhraďte si pro sebe alespoň 30 minut času a zkuste se zamyslet nad tím, čeho chcete letos nebo v určitém časovém období dosáhnout. Může to být získání zakázky, změna kariéry, posunutí v kariéře, atd.
Pokud je to pro vás nepřekonatelný krok, protože své záměry a cíle nejste schopni vydefinovat, pak doporučuji se zamyslet nad tím, co chcete v soukromém životě. Například chcete nové auto. Na to potřebujete finance. Pak máte nějaké životní náklady. A když to sečtete, víte, že potřebujete vydělat určitý obnos peněz. Od toho se můžete odpíchnout. Ale také víte, že nechcete být v práci 24/7. To znamená, že musíte pracovat efektivně a správně nastavit ceny.
Když budete mít cíle sepsané, pak k jejich dosažení vedou kroky. A k nim doporučuji i revizi stávajících kanálů.
Jestli nevíte, kde začít, zkuste si projít tento audit. Mohl by vás navést správným směrem.
Aby to fungovalo a cíle se vám dobře plnily, měly by být nastavené cíle pozitivní. To znamená, že si definujete počet získaných zakázek nebo objednávek místo toho, abyste si dali za cíl, že ztratíte jen 5 zákazníků. Lepší, než si dát za cíl šetřit, je mít nastavený určitý zůstatek na účtě.
Dalším klíčem k úspěchu je mít cíle jasně definované a hlavně měřitelné.
Jasně definovaný cíl se lépe plní. Pokud si dáte za cíl mít větší návštěvnost na webu, pak si za pár týdnů nepamatujete, co bylo myšlené vyšší návštěvností. A není jasné, kolik to má být ani jak to změříte. Pokud vaším cílem bude mít měsíčně 500 nových návštěvníků webu a 50 objednávek, pak se vám dobře měří, zda se k cíli blížíte. A také se vám lépe podnikají kroky k dosáhnutí k požadovaných čísel.
Aby vás plnění cílů ihned neodradilo, měly by být dosažitelné. Protože pokud si dáte příliš vysoké cíle, může se stát, že po pár pokusech své snažení vzdáte. Když má vaše facebooková základna 200 členů, přehnaný cíl je získat za měsíc 100 000 členů. Počítejte s reálnými odhady a nebojte se je lehce nadsadit. Cíle by vás měly motivovat k vyšším výkonům, tedy měla by v nich být určitá výzva, současně by měly být splnitelné.
Abyste opravdu vaše cíle plnili, je nutné je mít dobře zaznamenané. A to buď formou vision boardu neboli nástěnky snů nebo formou klasického dokumentu uloženého v počítači.
Vhodné je rozhodně připsání termínů k jednotlivým úkolům, abyste měli opěrný bod v čase, ke kterému směřujete svou pozornost.
Rozhodli jste se rozšířit e-mailovou databázi pro e-mail marketing? Pak jedním z kroků může být sepsání e-booku. K němu byste si pak měli stanovit termín dokončení stejně jako termín umístění e-booku na web ke stažení výměnou za e-mail, případně k prodeji. Zkontrolujte si v tomto případě, zda a jakým způsobem lze umístit formulář z e-mail marketingového nástroje, např. SmartEmailingu, na váš web nebo jaké prodejní cesty jsou dostupné, např. automatický prodej pomocí FAPI. V případě MioWebu zvládnete formuláře z obou nástrojů vložit na svůj web doslova na pár kliknutí.
Co víc dodat. Fantazii se meze nekladou a cíle si můžete přidávat. Přejeme vám mnoho štěstí plánováním a hlavně plněním svých cílů.
Nový článek každý lichý týden v úterý v 15.00
Nechcete se připravit o novinky na našem blogu? Vložte svůj e-mail a jakmile se zde objeví nový článek, pošleme vám na něj odkaz e-mailem.