Youtube jako nástroj k propagaci i výdělku

Youtube jako nástroj k propagaci i výdělku

Youtube je v dnešní době jedna z největších sociálních sítích a stále roste.

Proto pokud máte chuť se více zviditelnit je to dobrá platforma na ukázání toho co umíte.

Nesmíte, ale zapomenout, že youtube stejně jako ostatní sociální sítě jsou přesycené a pokud chcete prorazit na dráze youtubera musíte přijít s něčím jiným a novým.

Začátek je pro obě varianty stejný a to při cíli vydělat na youtube nebo propagovat se na youtube.

Pokud se hodláte živit nebo si přivydělat pomocí youtube, můžete se nazvat youtuberem.

Ačkoliv se to zdá snadné, natočíte video nahrajete ho na youtube a peníze se jen sypou, musím vás vyvést z omylu.

Jestli do toho chcete jít, je to dlouhá cesta a musí vás to především bavit, protože když tam nebudete mít chuť do tvoření a chcete to dělat jen pro peníze počítejte že první půl rok, v lepší případě, nedostanete žádné peníze.

Jak nejlépe na to?

Nejdříve si ujasněte, co budete točit. Bude to váš životní příběh, neboli vlogy ze života? Budete hrát hry? Budete tvořit věci z fima, nebo papíru, atd. Krása youtube je, že nápadům se meze nekladou. V případě propagace firmy, si říci jestli půjdu stylem pohledu ze zákulisí nebo formou reklam či návodů.

Další otázkou je, zda budete točit v českém jazyce nebo v jiném. Počítejte, že český/ slovenský trh je o dost menší, ale zase točit v jiném jazyce je náročnější a je tam větší konkurence.

Vybavení k natáčení.

Pokud se rozhodnete ukazovat světu svůj obličej je nutné mít kvalitní kameru, nebo web kameru, mikrofon, program na stříhání a postprodukci videa. Samozřejmě kvalitní internet pro nahrání videa. S tím se vejdete do několika tisíc korun, pokud půjdete cestou nízkého nákladu tak i do několika stovek korun. Ale investice do těchto základních věcí se odráží v kvalitě videí.

Natočením videa to teprve začíná.

Když natočíte a upravíte video, začíná další cesta a tou je vymyslet dobrý název, popisek, náhledový obrázek a zvolení klíčových slov. Bez správně zvolených slov vás nikdo nenajde.

Když video zveřejníte nastává často opomíjená část a to propagace videa. To znamená, že musíte zajistit, aby ho někdo viděl. Jak na to? V případě firemních propagačních videí se počítá s tím, že již máte nějakou základnu klientů na ostatních sociálních sítí, a těm dáte díky sdílení vědět, že je video již  k dispozici na youtube. Nebo rozešlete email, s pozvánkou na zkouknutí videa.

Pokud začínáte a žádnou základnu nemáte, jistě máte svoje osobní sociální sítě, kam video můžete nasdílet. Dále tu jsou facebookové skupiny pro začínající youtubery nebo lidi v oboru ve kterém natáčíte,  jim to můžete nasdílet, třeba i s prosbou o radu jak se zlepšit. A hlavně přidávat videa pravidelně a nepřestávat.

Kdy tedy začnete vydělávat na youtube?

Díky youtube je více možností jak si vydělat.

První je z reklam z youtube. O partnerství s youtube si můžete zažádat nově až od 10 000 odběratelů a po zažádání může trvat schválení až 6 měsíců. Až vás uznají jako partnera můžete do svých videí vkládat videa. Po vydělání prvních 2000 korun z reklam můžete zažádat o kód k ověření vaší adresy, abyste si mohli peníze poslat na účet. Uvedená doba doručení je až 8 týdnů, osobně čekám již 16 a kód nikde. Vzhledem k tomu, že první reklamu na youtube můžete vložit někdy až po 6 měsících práce, je vhodné si budovat komunitu postupně při práci nebo jako doplněk k dalším aktivitám.

Druhý způsob jak vydělávat pomocí youtube je vytváření partnerství se značkami a vkládání jejich reklam do videí.

Například pokud učíte lidi jak na správný makeup, dohodnete si partnerství s firmou, která prodává makeup a vy v rámci videa budete líčit jejich produkty a oni vám za reklamu zaplatí.

Občas lidé chtějí podpořit vaši tvorbu a pošlou vám finanční dárek neboli donate. Je to příjemné zpestření a jiná forma poděkování od fanoušků.

Merchandise neboli reklamní oblečení a doplňky mohou být také zdrojem příjmů, ale vyplatí se vám ho připravovat ve chvíli kdy máte velkou fanouškovskou základnu.

Většinou si youtubeři přivydělávají ještě živým vysíláním, ale na to se podíváme příště.

Propagací affiliate programu. Natočíte vzdělávací video ohledně služby nebo produktu a link na pořízení budete mít pod affiliate programem a zakoupením získáte ještě provizi z prodeje.

Pokud budujete youtube jako doplňkovou službu pro vaše klienty, nejde vám o výdělky z youtube, ale o dosahy a popřípadě navnadění klientů ke koupi.

Díky poskytování kvalitních informací vašim klientům, budujete důvěru a v případě potřeby se obrátí na vás. V rámci videí si samozřejmě můžete udělat reklamu na ten či onen produkt nebo službu.

Pro firmu je youtube dobrou doplňkovou sociální sítí, kde si můžete vybudovat jméno v oboru.

Pokud se rozhodnete jít cestou youtubera, počítejte s tím že to je časově náročná cesta a po finanční stránce trvá déle, než dorazí první peníze. Ale pokud máte nadšení vybudujete díky tomu skvělou komunitu a poznáte spoustu nových lidí. Důležité je si zachovat chuť a nadšení pro tvorbu.

Káťa s radostí pečuje o společensky prospěšný spolek MioWeb Pomáhá. Baví ji předávat nejen své zkušenosti těm, kterým mohou zásadním způsobem pozitivně ovlivnit život. Sociální přínos je pro ni podmínkou v projektech, kde je aktivní. Žije dle hesla Willa Smithe: „Pokud nečiníš život druhého lepším, plýtváš svým časem.“

Nový článek každý lichý týden v úterý v 15.00

Nechcete se připravit o novinky na našem blogu? Vložte svůj e-mail a jakmile se zde objeví nový článek, pošleme vám na něj odkaz e-mailem.

  • STÁHNĚTE SI INSPIRUJÍCÍ PŘÍBĚHY S TIPY, JAK SE DÁ VYDĚLÁVAT Z DOMU

  • NEJNOVĚJŠÍ PŘÍSPĚVKY
  • Podělte se o svou cestu k online podnikání a inspirujte ostatní...