Umíte psát poutavé texty a gramatika pro vás není oříšek? Pak Copywriting může být super profese, která vás může živit z pohodlí domova

Umíte-li psát poutavé texty, staňte se copywriterem

To, že jste se s pojmy copywriting a copywriter ještě nesetkali vůbec nevadí. Dnes se s těmito pojmy seznámíme a kdoví, možná to bude pro vás ta pravá cesta k příjmu na internetu.

Před pár lety ještě mnoho z nás nevědělo, o co se jedná, ale dnes se díky podnikání na internetu tyto pojmy rozšířily tak, že se s nimi setkáváme denně. Jedná se totiž o profesi, která je pro existenci na internetu, ale i v klasickém povolání nezbytná.

Koho si pod pojmem copywriter představit?

Copywriter je člověk, který se zabývá vytvářením reklamních, propagačních a marketingových textů. Tyto texty slouží především k podpoře prodeje výrobků či služeb. Copywriter se zabývá cílenou komunikací se zákazníky.

Copywriter se dá volně přeložit do češtiny jako propagační nebo reklamní textař.

Copywriter vytváří poutavé texty reklam, návrhy reklamních sloganů, katalogů, tiskových zpráv, webů, emailů, PR článků (PR-Public Relations – vztahy s veřejností) …

Rozdíl mezi copywriterem a ostatními pisateli bývá někdy obrovský, hlavně v pohledu na dané téma. Copywriter se dívá na věc z pohledu čtenáře, potencionálního zákazníka. Ostatní textaři většinou přirozeně věci detailně popisují a vidí výhody svýma očima.

V oboru psaní reklamních a marketingových textů (copywritingu) se dodržují určitá obecná pravidla.

Obecná pravidla copywritingu:

  1. stylistická a gramatická správnost
  2. unikátnost a přínos pro čtenáře
  3. obsah důležitých informací
  4. pozitivní nádech
  5. důvěryhodnost
  6. přesvědčivost
  7. čtivost

Jaké přednosti ke copywritingu potřebujete?

Zamysleli jste se někdy, proč Vás některé webové stránky zaujmou na první pohled a některé ani na třetí?

Nejde o žádnou záhadu. Tajemství upoutání ke čtení je v přístupu, který spisovatel k psaní textu používá.

Důležité je si uvědomit pro koho budete text psát. Ptejte se, „koho má text oslovit“ a „co je hlavním sdělením textu“. Copywriter musí znát svou cílovou skupinu, přestože je téma stejné. Představte si, že popisujete jednu věc nebo postup malému dítěti, partnerovi, babičce nebo odborníkovi v daném odvětví. Vždy budete používat jiný přístup, jiná slova, jiný styl psaní i celkové vyznění textu.

Například téma vytvoření webové stránky: Určitě vytvoříte jiný text pro studenty do 25 let, kteří se zajímají o stavbu webových stránek z technického pohledu a jiný text pro malé podnikatele, kteří potřebují vytvořit reálné webové stránky.

Pokud jste dočetli až sem, je vidět, že Vás téma psaní reklamních textů zaujalo a máte k němu předpoklady.

Pojďme si shrnout základy, které budete jako kvalitní copywriter potřebovat.

1. Umění vcítit se do čtenářovy duše a kůže. Podívejte se na problém jeho očima, pokuste se zjistit jeho myšlenky, potřeby, touhy.  Vtáhněte čtenáře do textu pomocí pocitů, emocí. Nabídněte mu jednoduché řešení, pro které bude nadšen. Když použijete jeho jazyk, výrazy a slovní spojení, které jsou mu blízké je úspěch zaručen 😉

2. Umění držet se původního tématu textu, proč je článek vytvořen. Neodbíhejte od tématu, srozumitelně ukažte cestu k řešení, nerozptylujte čtenáře více možnostmi. Pobídněte ho k akci. Pomůckou k udržení tématu může být osnova, kterou si připravíte předem.

3. Umění ujasnit si, co je záměrem textu a držet se ho. Je záměrem stáhnutí ebooku či přihlášení do online kurzu? Pokaždé budete používat jinou taktiku. Někdy stačí trefný slogan a někdy budou potřeba podrobné postupy a fakta. Hlavně nemíchat záměr se záměrem, každý si zaslouží svou stránku, své místo, svou sekci.

4. Umění představit si čtenářovy otázky, jaké mohou putovat hlavou při čtení textu. Předem mu na ně odpovězte, tím získáte obsahovou hodnotu textu.

5. Umění použít bezchybnou češtinu (popř. jiný jazyk). Taky vás upoutá v článku pravopisná chyba a odkloní pozornost od tématu? …máme to tak všichni J. Vyhněte se proto takovým chybám a čtenář se bude soustředit jen a jen na cestu, kterou mu ukážete.

6. Umění udržet čtenářovu pozornost formátem a strukturou textu. Jak na to? Použitím krátkých odstavců, podnadpisů, zvýrazněním textu, číslováním, odrážkami, otázkami.

7. Umění pracovat s internetovými vyhledávači.  V tomto případě jde o zkušenost, jak používat klíčová slova v textech. Nejde o nic složitého.  Věc se má takto: Čtenář na začátku hledání řešení svého problému píše do vyhledávače slova, podle kterých se mu zobrazí výsledky hledání. Cílem copywritera je mít svůj text na prvním místě ve výsledku vyhledávání. Copywriter, umí klíčová slova rozpoznat pomocí analýzy klíčových slov. Podrobněji se o této technice můžete dočíst v článku Návod na jednoduchou analýzu klíčových slov: 5 kroků, které hravě zvládnete.

Od těchto základních zkušeností se odvíjí množství oslovených návštěvníků webu a tím klíčová prosperita podnikání.

Chuť zdokonalit se je základem každého úspěchu. Zajímá vás, kde si můžete zlepšit své dovednosti?

Na internetu najdeme mnoho firem, které nám dokážou kvalitně poradit prostřednictvím svého blogu, ebooku nebo obsáhleji v on-line kurzu. Pro ukázku a inspiraci můžeme uvést Copykiller.cz se sloganem „prodávejte textem“ a poutavým copywriterským desaterem zdarma. O online kurzu psal partnerský projekt MioWeb.cz:  Texty, které prodávají, zvládnete napsat i vy sami. Jak?

Jak se vám líbí představa psaní reklamních textů? Je copywriting příležitost pro vás?

Je to příležitost pro vás, kdo si rádi hrajete se slovy, zjišťujete informace o nových věcech a rádi jimi obohacujete ostatní. Práce na internetu má pro vás opravdu obrovskou výhodu – určíte si sami pracovní dobu podle vašich potřeb. A když vás popadne spisovatelská vášeň, slova před vámi budou samy tančit na monitoru v kteroukoli denní či noční dobu.

Téma psaní textů budeme rozšiřovat v dalších článcích našeho blogu. Napadá vás už teď nějaká otázka či podnět k tomuto článku? Podělte se s námi v komentáři níže.

Káťa s radostí pečuje o společensky prospěšný spolek MioWeb Pomáhá. Baví ji předávat nejen své zkušenosti těm, kterým mohou zásadním způsobem pozitivně ovlivnit život. Sociální přínos je pro ni podmínkou v projektech, kde je aktivní. Žije dle hesla Willa Smithe: „Pokud nečiníš život druhého lepším, plýtváš svým časem.“

Nový článek každý lichý týden v úterý v 15.00

Nechcete se připravit o novinky na našem blogu? Vložte svůj e-mail a jakmile se zde objeví nový článek, pošleme vám na něj odkaz e-mailem.

  • STÁHNĚTE SI INSPIRUJÍCÍ PŘÍBĚHY S TIPY, JAK SE DÁ VYDĚLÁVAT Z DOMU

  • NEJNOVĚJŠÍ PŘÍSPĚVKY
  • Podělte se o svou cestu k online podnikání a inspirujte ostatní...