Správné nastavení e-mailingu vám bude pracovat samo, ať jste v jakékoli situaci

Správné nastavení e-mailingu vám bude pracovat samo

V minulých článcích blogu jste se seznámili s několika možnostmi výdělku pomocí internetu. Už víte, že se není čeho bát. Takto podnikat může opravdu každý. Všichni můžeme sdělovat své myšlenky a využívat svých životních zkušeností. Zbývá jen zvolit si ten správný způsob, který bude vyhovovat právě vám.

Jistě už vám proudí v hlavě spousta myšlenek ohledně jednotlivých způsobů výdělků na internetu. Dokážete si sami sebe představit ve všech možnostech, v některých více, v některých méně. Jedno je jisté: Je to ve vás, jinak byste nečetli tyto řádky 😉

Ať už si vyberete kterýkoli způsob působení na internetu, nejdůležitější a nejčastější komunikací se pro vás stane e-mail.  Ano, všichni jej známe a teď je čas využít jeho mocné síly naplno.

Jako tvůrce webu budete mít radost z každého zájemce o váš projekt. Takový zájemce touží dostat všechny informace od základních po složitější. Vaším cílem je poskytnout tyto informace způsobem, který zájemce osloví a doslova hltá každou novinku ve vašem oboru. Pokud byste psali každému zájemci zvláštní e-mail s informacemi, které se pro vás stále opakují, asi by vás to časem přestalo bavit. Zabralo by vám to spoustu času a energie.

Nezoufejte, v tomto článku se dozvíte chytré řešení na tuto situaci a využijete obrovskou výhodu internetu.

Čas i práci si můžete ušetřit pomocí předem připravených emailů, které zasíláte v nastaveném pořadí a určitém čase. Tím se všichni vaši klienti dozvědí informace v ten pravý okamžik, kdy jsou na ně připraveni, respektive, kdy je na ně připravíte ;). Nesmírnou výhodou je, že vám projekt bude fungovat i v době, kdy nepracujete ☺ a to je obrovské kouzlo práce na internetu. Jednou vytvoříte něco, co pomáhá mnoha ostatním, dokud to sami nezrušíte.

Ponořte se do tajů automatického zasílání e-mailů a zjistěte jeho jednoduchost a výhody.

Vaši čtenáři a zájemci si vás vybrali právě proto, jaké informace jim chcete předat a jak jim usnadníte a obohatíte život. Něčím jste je právě vy zaujali. Je to právě vaše jedinečnost, kterou do projektu vkládáte. K prohloubení vztahu ke čtenáři, je nutné s ním komunikovat pravidelně.

Důvěru, kterou vám čtenář dá, poznáte tím, že vám zanechá na sebe kontakt v podobě e-mailové adresy za určité hodnotné informace. Například si stáhne váš e-book, video, pdf manuál, nakoupí si produkt nebo se přihlásí k odběru novinek z vašeho webu. Tímto způsobem si vybudujete seznam neboli databázi svých čtenářů, kteří mají zájem o váš projekt. Kontakt se přenese do rozesílacího nástroje, nastavíte automatickou kampaň e-mailů a už se nemusíme víc starat.

Velmi důležitá je péče o vaše čtenáře, kterým můžete a chcete pomoct. Vidí ve vás někoho, kdo má zkušenosti, umí je předat a vést ve svém oboru. Z těchto čtenářů se časem stávají spokojení zákazníci, vaše poslání se plní a s ním i výše vašeho bankovního účtu. Pravidelným zasíláním hodnotných e-mailů čtenář vnímá, že stále máte zájem ho obohatit a pomoci mu v jeho situaci.

Začněte dávat svým myšlenkám řád – naplánujte, co chcete sdělit a rozesílat.

  • Určete si pořadí a počet jednotlivých e-mailů. Např. bude mít kampaň 5 nebo 15 mailů? Jak často budou odesílány? V jakém časovém rozmezí?
  • Určete všechny možné situace, které mohou nastat, a připravte si na ně reakci. Např. když se klient se zaregistruje do projektu, ale neotevře ho. Možností může být spousta.
  • Určete situaci, kdy se má e-mail odeslat, po jakém klientově kroku a po jaké době.
  • Vytvořte hodnotné obsahy e-mailů.
  • Určete skupiny kontaktů, kteří mají daný e-mail nebo e-mailovou kampaň obdržet.
    Kontakty se mohou mezi jednotlivými skupinami přesouvat podle podmínek, které definujete. Např. klient udělá nějakou akci – nakoupí a tím se přesune do skupiny, která má jinou e-mailovou kampaň.

Jaké skupiny automatických e-mailů se dají vymyslet? Jakékoli.

Pro začátek ale stačí jasná a jednoduchá strategie co mají automaty posílat, kdy a komu. Např. si vytvořte e-maily pro uvítání, pro připomínání a pro přání.

Začněte uvítacím (welcome) e-mailem hned po registraci čtenáře. Poděkujte mu za to, že můžete být součástí jeho úspěšné cesty za vyřešením situace. Potvrďte registraci. Předložte mu nabídku jen pro registrované. Pozvěte ho do akce. Později se mohou uvítací maily rozdělit do různých kategorií např. pro ženy a muže, aktivní a méně aktivní členy.

Připomeňte se, při konci platnosti Slevového kupónu, pro stažení e-booku, článkem na blogu nebo sérií článků, ve které znalosti svého čtenáře zdokonalujete. Připomeňte se, ale nepřehlťte e-mailové schránky, ať máte příště ještě komu své myšlenky a akce posílat 😉

Popřejte svým čtenářům ke svátku, narozeninám či výročí registrace. Oslovte ho 5. pádem a dejte mu dárek např. v podobě kódu na získání slevy nebo vymyslete dárek právě pro danou oslavu výročí.

Na přípravě mailů si dejte obzvlášť záležet, je možné, že tvoříte ‚zaměstnance‘ na několik let 😉

Tvorba obsahu těchto e-mailů je úzce spojena s copywritingem, o kterém jsme už na našem blogu psali.

Nejdůležitějším bodem v této komunikaci je zaujmout čtenáře na první pohled. Tohle sami zažíváte ve své schránce s e-maily => rozklikáváte maily, které vás zaujmou svým předmětem. Je prostě neodolatelný 😉 Sami víte, které slovní spojení na vás působí a jaký má účinek.  AHA moment: nejčastěji to bývá útok na vaše emoce, situaci, kterou znáte a denně řešíte. Navnadí a vyvolá ve vás touhu dozvědět se více. Může obsahovat otázku, výrok, slogan, zkušenost… Předmět je většinou užitečný např. ‚4 kroky k získání editoru webové stránky‘ nebo zvědavý ‚Toužíte zažít (r)evoluci v komunikaci?‘

Oslovení jménem je kouzelná formulace, každý ho vnímá mnohem příjemněji než suché oslovení ‚Vážený zákazníku‘. Vychytávka SmartEmailingu: po nahrání křestních jmen, sám upraví na oslovení.

Důvěru můžete získat také svým jménem na konci e-mailu. Odesílatel Michal Nový je čtenáři mnohem bližší než název firmy nebo tým zprostředkovatelů.

Obsah vašich mailů musí být vždy pro čtenáře poutavý a hodnotný. Takový e-mail je většinou ochutnávkou a lákadlem.vzbudit chuť čtenáře vědět více o věci, o které jste se vášnivě rozepsali na vašem webu. Většinou obsahuje výzvu k akci a odkaz na vaše stránky, na kterých se dozví pořádnou dávku informací, po kterých touží a které může okamžitě využít. Jednoduše ho naveďte, co má udělat a nekomplikujte mu rozhodování. Může se jednat o odkazy na články na blog, postupy řešení, jak něco udělat, jak postupovat v dané situaci nebo o sérii vzdělávacích e-mailů. Vždy mu naznačte, co ho čeká po navržené akci, aby věděl, do čeho jde 😉

K takovému výkonu budete potřebovat spolehlivého pomocníka a dozvědět se víc ☺

Skvělou pomocí právě v této oblasti zasílání e-mailů je projekt SmartEmailing, který si můžete vyzkoušet zdarma. Dalšími možnostmi jsou MailChimp nebo GetResponse.

Inspiraci pro úspěšný začátek e-mailování si můžete přečíst na stránkách partnerského projektu Mioweb.cz Welcome serial zahajte e-mailing jako profesionalove.

V České republice se jako první začal o automatické zasílání e-mailů zajímat David Kirš. Na základě svých dlouholetých zkušeností vytvořil vzdělávací projekt EmailAcademy. Zde se zabývá nejen sestavením e-mailů, ale jednoduše a srozumitelně seznamuje zájemce se základy online marketingu.

Základem komunikace se zákazníkem je hodnotný e-mail, souhlasíte?

Dnes jste obdrželi další dílek puzzle do vašeho podnikání a jste o krok dál na vaší cestě za úspěchem podnikání na internetu. Máte chuť a nápady vytvořit emailovou kampaň? Pusťte se do práce! Začněte si zapisovat nápady na e-mailové kampaně a texty už teď. Teď už víte, jak propracovat e-maily, ulehčit si práci a ušetřit váš drahocenný čas.

Sledujte náš blog. V dalších článcích dostanete další dávku tipů a rad jak začít a postupovat. Napadá vás nějaký dotaz k e-mailingu? Napište nám do komentu pod článkem.

Káťa s radostí pečuje o společensky prospěšný spolek MioWeb Pomáhá. Baví ji předávat nejen své zkušenosti těm, kterým mohou zásadním způsobem pozitivně ovlivnit život. Sociální přínos je pro ni podmínkou v projektech, kde je aktivní. Žije dle hesla Willa Smithe: „Pokud nečiníš život druhého lepším, plýtváš svým časem.“

Nový článek každý lichý týden v úterý v 15.00

Nechcete se připravit o novinky na našem blogu? Vložte svůj e-mail a jakmile se zde objeví nový článek, pošleme vám na něj odkaz e-mailem.

  • STÁHNĚTE SI INSPIRUJÍCÍ PŘÍBĚHY S TIPY, JAK SE DÁ VYDĚLÁVAT Z DOMU

  • NEJNOVĚJŠÍ PŘÍSPĚVKY
  • Podělte se o svou cestu k online podnikání a inspirujte ostatní...