Máte originální a báječný nápad, ale vaše finance jsou omezené? S tímto problémem si hravě poradí Crowdfunding

Realizujte svůj nápad, díky finaním z Crowdfundingu

Chtěli byste vydat knihu? Máte v hlavě už nějakou dobu nějaký zajímavý projekt nebo nápad, ale nemůžete jej přivést k životu právě díky obnosu peněz, které by vás ze začátku určitě stál? Většina lidí hodí svůj nápad opět do šuplíku, kde většinou už taky zůstane. Co kdybych vám ale řekla, že to, že vaše pokladnička není úplně plná k prasknutí, není takový problém. Řešitel tohoto problému se nazývá Crowdfunding.

Co to Crowdfunding vlastně znamená?

Crowdfunding je určitý způsob financování, při kterém více jednotlivých lidí přispívá menším obnosem peněz k cílové částce, kterou člověk potřebuje k uskutečnění jeho „nápadu“. Mezi „nápady“, které Crowdfunding podporuje, se většinou řadí zajímavé projekty, společnosti, produkty nebo i kampaně.

Rozhodně ale nejde o peníze bez práce. Nikdo vám na ulici jen tak nedá milion jenom proto, že máte doma např. úžasný domácí čaj. V této branži platí heslo: něco za něco. Každý člověk, který vám k uskutečnění vašeho „nápadu“ pomůže, za to chce odměnu. Může jít např. o jeden výtisk vaši knihy nebo podíl na výdělku. Samozřejmě hraje roli, jakou částkou dárce přispěje. Přispěje-li menší obnos peněz, může si zajistit třeba CD kapely, která zrovna nemá dostatek prostředků, avšak přispěje-li větším obnosem peněz, může za to dostat třeba i soukromý koncert.

Crowdfunding lze dělit do několika typů:

  • Benefiční – Charitativní crowdfunding, který většinou zřizují neziskové organizace, za účelem financování prospěšných projektů pro společnost. Člověk, který zde přispívá, nedostává žádnou odměnu, kromě tedy dobrého pocitu.
  • Odměnový – Odměnový crowdfunding je v dnešní době nejrozšířenější. Člověk, který podpoří většinou nějaký poutavý, umělecký projekt, získává věcnou odměnu.
  • Podílový – Člověk, přispívající na tento projekt, se stává spoluvlastníkem, který má podíl na vlastnictví společnosti nebo projektu. Peníze může buď zhodnotit anebo o ně přijít.
  • Půjčkový – Jde v podstatě o půjčku se stanoveným úrokem a dobou trvání, kdy člověk ví, komu přispívá a za jakým účelem. Člověku se tedy peníze vrátí i s nějakým obnosem navíc.

Crowdfundingovéprotály

Samozřejmě různých portálů je jak v Česku, tak v zahraničí více. Každý z portálu nabízí jiné služby, jiné podmínky a každý si za svoje služby účtuje jiné provize, jde o to nastudovat si je a zjistit, který z nich je pro váš projekt nejvhodnější. Mezi české Crowdfundingové portály patří např.:
Hithit.com, Startovac.cz, Penezdroj.cz, …

Máte nápad? Co s ním?

Řekněme, že máte napsanou úžasnou knihu a musíte pro ni (nebo jakýkoli jiný projekt) získat dárce.

  • Vaším hlavním úkolem je váš projekt důkladně naplánovat a připravit (což obnáší např. spočítat výdaje, dát knihu do určité podoby, vyřešit obálku knihy, zajistit „odměny“ pro dárce atd.).
  • Celková propagace projektu – dát o ni vědět na sociálních sítích, webu atd. (Propagace neznamená pouze na začátku projektu! Samozřejmě o ni musíte dávat vědět během akce, ale i poté.).
  • Podat váš projekt zajímavě a v co nejlepším světle, aby zaujmul a vyvolal další zájem. Tady hraje velkou roli kreativita. Vidíte, že vás některé věci na první pohled zaujmou a jiné ne, i když mohou být dobré.
  • Vybrat si vyhovující Crowdfundingový portál.
  • Komunikace s dárci i potencionálními dárci, kteří by mohli v budoucnu přispět. Podávat jim informace a přesvědčit je, proč by měli investovat právě do vás ☺
  • Splnit své sliby – Dodat dárky, poděkování nebo přehled o penězích (jde-li o podílový crowdfunding), v našem případě třeba knihu s věnováním.
  • V případě dobrého projektu se můžete připravit na vydělávání z pohodlí domova.

Co dělá Crowdfunding ještě zajímavějším?

  • Jde pouze o skvělý nápad, který může mít každý z nás bez ohledu na to, kdo jsme a čím si zrovna procházíme.
  • Otevírá dveře všem možným kreativním projektům, o které má společnost zájem a které by jen horko těžko hledaly podporu někde jinde. Tudíž může schválit a vdechnout život vašemu projektu.
  • Zjistíte, zda je o váš projekt zájem, co si o něm lidé myslí a můžete získat dárce a pozornost ještě předtím, než váš projekt bude spuštěn.
  • Může pomoci i se zahraniční propagací.
  • Dává vám možnost pozdějšímu vydělávání přes internet, díky tomu, co nás baví a naplňuje.

Závěrem…

V dnešní době se setkáváme s velkou konkurencí, protože nápadů je mnoho a většinou se v této branži povede vybrat celou částku pouze na 45% projektů. Většinou se jedná o podporu umělců (knihy, filmy, hudba,…), podpora politických kampaní, vývoj her, softwarů, technologií, rozjezd nových podnikatelů (lékaři, zemědělci, firmy,…, ale i menší podnikatelé).

Doufám, že vám tento článek pomohl a ukázal vám vaši cestu zase o krok blíže k podnikání na internetu. Možná právě vy máte nějaký úžasný nápad a právě teď je vaše chvíle ukázat jej světu! Směle do toho.

Káťa s radostí pečuje o společensky prospěšný spolek MioWeb Pomáhá. Baví ji předávat nejen své zkušenosti těm, kterým mohou zásadním způsobem pozitivně ovlivnit život. Sociální přínos je pro ni podmínkou v projektech, kde je aktivní. Žije dle hesla Willa Smithe: „Pokud nečiníš život druhého lepším, plýtváš svým časem.“

Nový článek každý lichý týden v úterý v 15.00

Nechcete se připravit o novinky na našem blogu? Vložte svůj e-mail a jakmile se zde objeví nový článek, pošleme vám na něj odkaz e-mailem.

  • STÁHNĚTE SI INSPIRUJÍCÍ PŘÍBĚHY S TIPY, JAK SE DÁ VYDĚLÁVAT Z DOMU

  • NEJNOVĚJŠÍ PŘÍSPĚVKY
  • Podělte se o svou cestu k online podnikání a inspirujte ostatní...